Akredytacja jednostek certyfikujących...ciąg dalszy.

  

Adres strony
http://ks.sejm.gov.pl/proc3/ustawy/1292_u.htm


Przedstawiam wybrane cytaty odnośnie oceny zgodnoścj proszę zwrócić uwagę na następujące przepisy i spróbować odpowiedzieć na nastepujące pytania:

 
1. Czy certyfikacja stacji kontroli pojazdów powinna być obowiązkowa?
2. Czy certyfikację stacji kontroli pojazdów powinna dokonać jednostka certfikująca akredytowana w PCA? 
3. Na podstwie jakich norm prawnych do dnia wejścia w życie ustawy, stacja kontroli pojazdów powinna być opiniowana, a nastepnie certyfikowana?  
4. Czy jednostka certyfikująca powinna posiadać audyt w zakresie certyfikacji obiektów budowlanych?
5. Czy osoby wykonujące audit stacji kontroli pojazdów powinny posiadać audyt w zakresie certyfikacji obiektów budowlanych?

....."Art. 4. 1. Dobrowolnej ocenie zgodności mogą być poddane w szczególności:

1) wyroby nie objęte obowiązkową oceną zgodności, o której mowa w art. 3,
2) systemy zarządzania jakością, środowiskiem, bezpieczeństwem,
3) usługi,
4) kompetencje personelu.

2. Dobrowolna ocena zgodności lub jej systemy kształtowane są przez zainteresowane strony z możliwością uwzględnienia norm regulujących działania instytucji uczestniczących w procesie oceny zgodności.

6) certyfikacie zgodności - należy przez to rozumieć dokument wykazujący, że zapewniono odpowiedni stopień zaufania, iż należycie zidentyfikowany wyrób lub proces jego wytwarzania są zgodne z wymaganiami lub specyfikacjami
technicznymi,

7) certyfikacji zgodności - należy przez to rozumieć działanie trzeciejstrony - jednostki certyfikującej - niezależnej od podmiotów wymienionych w pkt 2, zmierzające do wykazania, że zapewniono odpowiedni stopień zaufania, iż wyrób, proces jego wytwarzania są zgodne z wymaganiami lub specyfikacjami
technicznymi,

Krajowa jednostka akredytująca

Art. 12. 1. Tworzy się Polskie Centrum Akredytacji, będące krajową jednostką akredytującą, zwane dalej "Centrum Akredytacji".

2. Centrum Akredytacji jest jednostką organizacyjną posiadającą osobowość prawną.
3. Nadzór nad Centrum Akredytacji sprawuje Prezes Rady Ministrów.
4. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, organizację oraz tryb działania Centrum Akredytacji.
5. W rozporządzeniu, o którym mowa w ust. 4, uwzględnia się postanowienia Polskich Norm dotyczących jednostki akredytującej.

Art. 13. 1. Do zakresu działania Centrum Akredytacji należy w szczególności:

1) akredytowanie jednostek certyfikujących,
2) akredytowanie laboratoriów,
3) akredytowanie jednostek kontrolujących,
4) sprawowanie nadzoru nad jednostkami akredytowanymi i laboratoriami akredytowanymi w zakresie przestrzegania przez nie warunków akredytacji,
5) prowadzenie wykazu jednostek, którym udzielono akredytacji,
6) organizowanie szkoleń i prowadzenie działalności wydawniczej w zakresie
systemu akredytacji."....

 

6. Czy podstawą prawną dla prawodawcy do wydania norm prawnych dotyczących warunków technicznych stacji, podanych w Ustawie Prawo o ruchu drogowym, był/powinien być art. 7 i 8 Ustawy Prawo budowlane?
7. Czy stacja diagnostyczna jest tym innym obiektem budowlanym?

Adres strony:  www.stacja.com.pl 

Wybrane cytaty z Ustawy Prwo Budowlane

* kolorem niebieskim są oznaczone przepisy wchodzace w życie w dniu 13 lutego 2002 na podstawie Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o zmianie ustawy Prawo Budowlane. [Dz.U. z 2001r. Nr 129, poz. 1439]

......"Art. 5.1. Obiekt budowlany należy projektować, budować, użytkować i utrzymywać zgodnie z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi, obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej, w sposób zapewniający:

1) spełnienie wymagań podstawowych dotyczących w szczególności:

a) bezpieczeństwa konstrukcji,

b) bezpieczeństwa pożarowego,

c) bezpieczeństwa użytkowania,

d) odpowiednich warunków higienicznych i zdrowotnych oraz ochrony środowiska,

e) ochrony przed hałasem i drganiami,

f) oszczędności energii i odpowiedniej izolacyjności cieplnej przegród,

2) warunki użytkowe zgodne z przeznaczeniem obiektu, a w szczególności w zakresie oświetlenia, zaopatrzenia w wodę, usuwaniścieków i odpadów, ogrzewania, wentylacji oraz łączności,

3) niezbędne warunki do korzystania z obiektów użyteczności publicznej i mieszkaniowego budownictwa wielorodzinnego przez osoby niepełnosprawne, w szczególności poruszające się na wózkach inwalidzkich,

4) ochronę ludności zgodnie z wymaganiami obrony cywilnej, określonymi w odrębnych przepisach,

5) ochronę dóbr kultury,

6) ochronę uzasadnionych interesów osób trzecich.

2. Ochrona uzasadnionych interesów osób trzecich, o której mowa w ust. 1 pkt 6, obejmuje w szczególności:

1) zapewnienie dostępu do drogi publicznej,

2) ochronę przed pozbawieniem:

a) możliwości korzystania z wody, kanalizacji, energii elektrycznej i cieplnej oraz ze środków łączności,

b) dopływu światła dziennego do pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi,

3) ochronę przed uciążliwościami powodowanymi przez hałas, wibracje, zakłócenia elektryczne, promieniowanie,

4) ochronę przed zanieczyszczeniem powietrza, wody lub gleby.

Art. 7.1. Do przepisów techniczno-budowlanych zalicza się:

1) warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać obiekty budowlane i ich usytuowanie, uwzględniające wymagania, o których mowa w art. 5,

2) warunki techniczne użytkowania obiektów budowlanych.

2. Warunki, o których mowa w ust. 1 pkt 1, określą, w drodze rozporządzenia:

1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji dla budynków oraz związanych z nimi urządzeń,

2) właściwi ministrowie, w porozumieniu z Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji, dla obiektów budowlanych nie wymienionych w pkt 1.

3. Warunki, o których mowa w ust. 1 pkt 2, mogą określić, w drodze rozporządzenia:

1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji - dla budynków mieszkalnych,

2) właściwi ministrowie, w porozumieniu z Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji - dla innych obiektów budowlanych."...