19.11.2004
Aktualizacja oprogramowania
Szanowni Państwo!
W programie SKP 2002 wprowadzono zmiany zgodnie z Dz. U. z 2004 r. Nr 211 poz. 2147, Dz. U. z 2004 r.
Nr 223 poz. 22261, Dz. U. z 2004 r. Nr 238 poz. 2395. W module "Aktów prawnych" dodano ww. Dzienniki Ustaw.
Zapraszamy na konferencję organizowaną przez PZM w Łodzi. Możliwa będzie konsultacja dla stacji pracujących na naszym oprogramowaniu.
WAŻNE!!!
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 30 kwietnia 2004 r. zmieniające rozporządzenie
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia Dz. U. Nr 103 poz. 1085
Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2003 r. Nr 58, poz. 515, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1. W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262 oraz z 2004 r. Nr 34,
poz. 300) wprowadza się następujące zmiany:
2) w § 1 w ust. 3 po pkt. 2 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt. 3-11 w brzmieniu:
"3) ciężarze 1 tony - rozumie się przez to ciężar spowodowany obciążeniem masą jednej tony,
który odpowiada 9,8 kiloniutona (kN);
4) maksymalnej masie całkowitej - rozumie się przez to największą masę pojazdu obciążonego określoną w zależności od jego konstrukcji przez producenta;
5) maksymalnym nacisku osi - rozumie się przez to największy nacisk kół na podłoże danej osi pojazdu obciążonego, określony przez producenta w zależności od konstrukcji pojazdu oraz konstrukcji tej osi;
§ 3.
4. Dopuszczalna masa całkowita samochodu osobowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta. Zasada ta dotyczy także nacisków osi, przy czym:
3) suma maksymalnych nacisków osi nie może być mniejsza niż maksymalna masa całkowita pojazdu,
a nacisk osi przedniej przy maksymalnym nacisku na oś tylną oraz maksymalnej masie całkowitej pojazdu nie może być mniejszy niż 30% maksymalnej masy całkowitej;
W związku z wprowadzeniem w nowych dowodach rejestracyjnych największego dopuszczalnego nacisku osi pojazdu, wyrażonego w kN i licznymi pytaniami co do sposobu wyliczania, nacisków na oś w kN i maksymalnej masy całkowitej pojazdu dla samochodów osobowych informujemy, że na podstawie wprowadzonego ww. zarządzenia:
1. Mnożąc nacisk na oś wyrażony w kg przez 0,0098 np.: 690 kg x 0,0098 = 6,76 kN, wyliczamy nacisk na oś wyrażony w kN.
2. Maksymalną masę całkowitą pojazdu wyliczamy dzieląc sumę nacisków na oś wyrażoną w kN przez 0,0098
np.: oś przednia 6,7 kN + oś tylna 6,9 kN = 13,6 : 0,0098 = 1387,76 ~ 1390 kg, podajemy z dokładnością
do 10 kg - dla pojazdów o masie własnej do 2000 kg. |
Przed instalacją pakietu SKP 2002 proszę zamknąć wszystkie otwarte aplikacje.
Po instalacji zalecany jest restart komputera (opcja ustawiona jest domyślnie) oraz kontrolne sprawdzenie wszystkich ustawień w oprogramowaniu.
W przypadku problemów z obsługą oprogramowania prosimy korzystać z wbudowanej pomocy.
W przypadku pojawienia się trudności prosimy o kontakt telefoniczny +42 650 99 37 (również fax)
w godz. 8.00-16.00 lub +42 650 58 59 po godzinie 14.00. Przypominamy o konieczności wykonywania kopii bezpieczeństwa. W przypadku uszkodzenia komputera (w szczególności dysku twardego) jest to jedyna metoda na odzyskanie danych. Bywa że są to dane z kilku lat pracy stacji. Warto więc je chronić.
Przypominamy, że istnieje możliwość zakupu zestawu do druku tabliczek zastępczych
na atestowanych materiałach dla stacji użytkujących SKP 2002 mających uprawnienia do nabijania numerów.
Aktualizację wysyłamy tylko do klientów, którzy opłacili należności za użytkowanie oprogramowania.
Grzegorz Krzemieniecki
Łódź, dnia 17.11.2004 r.
|